hakediş

nasıl hakederiz?
nasıl sindiririz?
nasıl karar veririz?
kimden isteriz?
nasıl hakettiğimizi düşünürüz? yani demem o ki.. bir şeyler yaşıyoruz herkes aynı ölçüde emek vermiyor verse de değer yargılarımız başka bu da beklediğimizi karşılığın değerini biçiyor.. karne hediye görmemiş biriyim. iyi de kötü de olsa derslerim karşılık biçemiyorum.. ya başkaları nasıl karar veriyor hakedişlerine? babası biçiyor işte değeri diyor ki senin derslerin iyi geldi al sana iphone 5s ya da diyor ki benim babam gibi alayım sana bi yeni telefon takılırsın ben utanıyorum senin telefonundan.. ee peki babamız olmasaydı 50 yaşındaki adamın yaptıklarına kim hakediş verecek ? Allah mı ? ya inanmıyorsa ? ya inanıyorsa da Allah vermezse? geç bunları anam babam geç.. insan değerini kendi çevresine biçiyor buna göre yaşıyor.. ama anlamıyorum her şeyin sonu çevremize bağlanıyor peki gerçek ne ? nasıl insan oluruz? sadeleşiriz? gülmemiz bile taklitmiş öyle diyor internet.. nasıl olacak bilemedim? peki bu yamalı don gibi olan kişiliğimiz karakterimiz doğruyu nasıl bulacak ? bilemedim..
peki şımarık piçsek her yaptığımız boka karşılık ve beklemeyecek miyiz? peki bana 1 lira veriliyorsa ben bunu neye göre azımsarım ? ya da şımarık piçim zaten muhtemel yapacağım şeyi yine muhtemelen yaptığım içim bana hediye mi verecekler?? buradan da şu sonuca varabiliyorum insan kendine biçtiği değerin 1/x i kadardır. matematik bilmeyen için açıklama yapamam 

Leave a Reply

